neděle 27. února 2011

Zavodní deník N1MM stále překvapuje

Tento víkend jsem se rozhodl, že pojedu OK QRP contest. Jako naschvál jsem měl celý týden nabitý a tak jsem se dostal ke studiu podmínek závodu až v sobotu večer. Ovšem místo vymýšlení strategie jsem začal přemýšlet, jaký použiji deník. Můj oblíbený N1MM tento závod neobsahuje. Prohlížel jsem ostatní závody a stále to nebylo ono. Ve stavu nejvyššího zoufalství jsem poklesl tak hluboko, že jsem dokonce otevřel manuál. Klesající sebevědomí se zastavilo až u kapitoly UDC - User Defined Contest.
Ač je v úvodu kapitoly napsáno, že definování kontestu je složitá záležitost, která se malo kdy obejde bez programátorského zásahu, nové verze N1MM jsou vybaveny editorem UDC, který vytváří konfigurační textový soubor s příponou UDC, podobný souboru INI. Ten obsahuje potřebná konfigurační data závodu. Podle mého názoru je to poměrně silný nástroj, který umožňuje nejenom nadefinovat pole deníku. Dokáže nastavit bodování a násobiče dle různých kritérií, kontrolu duplicitních spojení a další důležité funkce, které mají programátorsky definované závody.
Problém je pouze v dokumentaci. Jediným vodítkem je help, který není dostatečně podrobný, prošlapával jsem poměrně hodně slepých cestiček. Autor sám odkazuje na samostatné fórum, kde se řeší různé specializované problémy UDC. OK QRP contest zatím neuveřejňuji, protože jsem skončil v poločase. Jsou nadefinovány pole deníku a vstupní pole, není zatím vyřešeno bodování a násobiče. Nicméně závod jsem odjel a až na drobné mušky jsem spokojen. Myslím, že je to velice dobrá cesta, jak rozšířit možnosti tohoto kvalitního závodního logu. Pokud máte někdo zkušenosti s vytvářením UDC v N1MM, napište, rád bych si rozšířil obzory. A jestli se někdo pustíte v mých stopách, napište také. Možná Vám ušetřím několik kilometrů slepých cestiček.

Žádné komentáře:

Okomentovat